Tabata – extrémní intervalové cvičení

Lekce Tabaty jsou sice obdobným typem cvičení, jako je LadyFit, ale jsou velmi intenzivní a proto jsou určeny pokročilejším zájemcům, mužům i ženám, kteří si chtějí opravdu sáhnout na dno. Začínáte-li se cvičením, nebo se k němu vracíte po nějaké době, zapomeňte na Tabatu a nejprve si naberte kondici. Pokud totiž chcete cvičit Tabatu tak jak se má, musíte každý jednotlivý interval cvičit na 100% svého maxima. To je velmi náročné, za to se Vám ale dostane sladké odměny v podobě impozantního růstu aerobní i anaerobní kapacity vašeho těla – jednoduše vaší kardiovaskulární a fitness kondice. Tento druh cvičení vyvinul japonský lékař Izumi Tabata v roce 1996 v Národním ústavu Fitness a sport v Tokiu pro japonský olympijský tým. Pokusy dokázal, že pokud sportovci po dobu šesti týdnů 5 x v týdnu využívají trénink  Tabaty dosáhnou zlepšení maximální aerobní kapacity o 14 % a zároveň i zlepšení anaerobní kapacity o 28%. A v tom tkví unikátnost tohoto cvičení – dochází při něm k výraznému zlepšování obou metabolických systémů současně. Pro zajímavost: tradiční zvyšování aerobních předpokladů (např. běh na úrovni 70 % VO2 max. po dobu 60 minut) dokázal během stejného období (6 týdnů) zlepšit aerobní kapacitu pouze o 9,5 %. Proč je cvičení Tabaty tak skvělé a jedinečné:

Intenzivní intervalový trénink má vysoce pozitivní účinek na zdraví

Tajemství boje proti stárnutí je ukryto ve vysoce intenzivním, krátkém cvičení. Proč? Stárnutí je totiž způsobeno dělením buněk. Navíc čím je člověk starší, tím slabší je schopnost jeho těla regenerovat. Příčinou jsou zkrácené části tzv. leukocitových telomer, které jsou v mladém věku dlouhé a umožňují kvalitní, relativně rychlou regeneraci. Jak však stárneme, telomerové části buněk se zkracují. A tady přichází na řadu prospěšnost intenzivních intervalových tréninků, protože ty dokáží nejen toto zkracování zpomalit, ale dokáží tento proces dokonce zvrátit, a prodlužovat telomerové buňky zpět. Navíc již pouhých 10 minut vysoce intenzivního cvičení dokáže další zázrak: umí stimulovat růstový hormon, což je jeden z nejdůležitějších omlazovacích hormonů našeho těla. O tak pozitivním vlivu na naše zdraví se vytrvalostním tréninkům může jenom zdát.

Relativně vysoká úspora času a rychlé výsledky

Jedno kolo Tabaty trvá čtyři minuty. Už za tento krátký čas nastartujete své tělo na maximum. Při našich lekcích absolvujete 4-5 kol a to je opravdu hodně vysilující, pokud skutečně pojedete “na doraz”. Z toho vyplývá, že tento trénink není vhodný pro začátečníka, ale pro někoho, kdo již dosáhl solidní fyzické zdatnosti a má dobrý zdravotní stav. Takže tento styl tréninku není úplně vhodný pro začátečníka. Měl by ho pouze vykonávat někdo, kdo má solidní fyzickou zdatnost a dobrý zdravotní stav. Na druhou stranu za celkem krátký časový úsek Vám cvičení přinese výhody v podobě zvýšené produkce růstového hormonu, efektivní snížení množství tělesného tuku v těle, zvýší váš svalový tonus, výrazně zlepší vaši výkonnost a dodá Vám pocit přebytku energie. Ať už jako samotné cvičení, nebo jako doplňkové cvičení k vašemu oblíbenému sportu vás Tabata rozhodně pořádně nakopne k lepším výkonům.

Tak neváhejte a přijďte si mezi nás Tabatu vyzkoušet. Je to dřina, ale výsledky stojí za to!

MINIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ 3, MAXIMÁLNÍ POČET 10 ÚČASTNÍKŮ, NUTNÁ REZERVACE ALESPOŇ 3 HODINY PŘEDEM!

Proč Tabatu v SPORTECAS Fitness Club?

  • Skvělé cvičení pro spalování kalorií, celkové zdraví a kondici
  • Intenzivní intervalové cvičení pro ty, kteří chtějí maximum
  • Pokaždé jiné cviky, které procvičí celé Vaše tělo
  • Příjemné prostředí v nově zrekonstruovaném 150 let starém objektu
  • Snadná dosažitelnost a možnost parkování

Jak vypadá typický trénink Tabaty:

  • 5 minut zahřátí
  • 5 – 10 minut rozcvičení
  • 20-25 min. vysoce intenzivního intervalového cvičení
  • 5 – 10 minut zklidnění a závěrečné protažení