Grappler

Lekce Grappler – skvělá kondice hravou formou

Název Grappler jsme pro tyto lekce odvodili z anglického slovíčka grappling, který takto označuje směs bojových technik různých druhů zápasu (judo, brazilské jiu-jitsu, volný a řecko-římský zápas, sambo), ve kterém je cílem dostat soupeře pod takový tlak, že je nucen souboj vzdát. K tomuto cíli vedou převážně různé druhy technik v boji na zemi, jako jsou držení, páky a škrcení. Kopy a údery nejsou povoleny, díky tomu se jedná na jednu stranu o velmi bezpečný sport, na druhou stranu grappling umožní naplno si vyzkoušet vlastní fyzické možnosti z hlediska síly i výdrže. Pokud se chcete cítit sebevědomě díky svém vzhledu nebo chcete výrazně zlepšit svou fyzickou kondici, určitě byste lekce Grappler měli zařadit mezi své volnočasové aktivity. Existuje pro to řada důvodů z nichž Vám uvedeme alespoň ty nejdůležitější:

Za 60 minut dostane Vaše tělo zabrat jako nikde jinde

V každém bojovém umění stačí pouze chvilka na to, abyste se začali potit a lapat po dechu. Proto také tréninky (lekce) trvají obvykle pouze hodinu. Přesto během těchto 60 minut můžete spálit až až 1 000 kalorií a to Vám nabídne málokterý sport. Můžeme Vám zaručit, že během pouhých dvou pětiminutových soubojů Vám vystřelí tepová frekvence k nebeským výšinám. Kromě kardio zátěže k tomu přidejte přirozené posilování s hodně nestabilním náčiním v podobě Vašich sparring partnerů, kteří se Vás ze všech sil také snaží přetlačit a uvidíte, že ani jeden sval ve Vašem těle nebude zahálet. Už ze své podstaty je grappling snad nejkomplexnější fitness aktivita, kterou můžete absolvovat. A to je obrovská výhoda – nemusíte přemýšlet nad svalovými partiemi, opakováními a sériemi, které máte v posilovně cvičit. Stačí si střihnout lekci Grapplera a celé Vaše tělo spolehlivě dostane pořádně zabrat mnohem více, než v posilovně.

Je to sport pro každého

Ano, muži jsou sice přirozeně nejčastějšími návštěvníky lekcí grapplingu, ale ve světě je grappling velmi populární i mezi ženami. A nejen ve světě. I u nás je spousta velmi šikovných žen, které se v těchto sportech prosazují na světových zápasištích ať už při judu, BJJ nebo sambo. Obrovskou popularitu má zápas i mezi dětmi, pro které je velmi přirozený. Proč? A je vůbec grappling pro děti vhodný? Rozhodně ano. Na rozdíl od řady dalších bojových sportů je u grapplingu absence úderů rukou i nohou a to poskytuje mnohem bezpečnější prostředí. Děti se naučí, jak bezpečně padat a lekce navíc standardně probíhají na 5 cm silném tatami. Kromě toho se dají grapplingové techniky lépe zastavit a usměrnit, takže použití síly působící na soupeře může být odstupňováno, což je při úderech a kopech mnohem složitější. Navíc jak děti, tak i dospělí jsou od počátku vedeni k tomu, aby vítězství dosáhli bez toho, a aby ublížili soupeři. Další obrovskou výhodou je, že se dá začít opravdu kdykoliv a zápasit můžete začít již od Vašich prvních minut v tělocvičně.

Sebeobrana v reálném prostředí

Při lekcích grapplingu se formou zápasu nacvičuje velké množství konkrétních situací. To Vám dodá dobrou svalovou a koordinační paměť pro případné zvládnutí krizových situací, kterým případně v civilním životě můžete čelit. Provozování jakéhokoliv druhu bojových umění buduje nejen zdravou sebedůvěru, ale také charakter, duševní a fyzickou sílu. Během lekcí a sparringu budete mnohokrát nuceni vystoupit ze své zóny pohodlí. To v dlouhodobém horizontu velmi posiluje vaši mysl a ducha. Mentálně existuje velký rozdíl mezi praktikujícím grapplerem na začátku jeho cesty a po několika letech tréninku. Nejsou stejné osoby. Zdravá sebedůvěra na straně jedné a respekt a pokora na straně druhé pronikne během letitého tréninku do všech aspektů života každého Grapplera. Navíc v souboji jeden na jednoho je grappling jednou z nejúčinnějších metod sebeobrany. To má velkou výhodu v možnosti zamezení eskalace násilné situace, ve které se můžete ocitnout. Zvláště u dětí to znamená možnost bránit se bez nutnosti někomu zlomit nos nebo ho zranit kopy. Skvělé na grapplingu je, že všechny techniky můžete nacvičovat v naprosto reálném prostředí, aniž byste někoho Vy nebo někdo Vás zranil. Jednoduše skvělá škola do života.

Cesta, která nese ovoce

Hlavní výhodou grapplingu je to, že Vás v dlouhodobém horizontu udrží fit a naučí Vás být soustředěnými, když je to třeba. Čím více trénujete, tím více se zlepšujete. Na grapplingu je zajímavé i to, že zvedání spousty těžkých činek, nebo nekonečné běhání na běžícím pásu po dobu 30 minut ještě neznamená, že budete lepší v zápase. Jistě, síla Vám může pomoci, ale nejlepší způsob jak být opravdu dobrý v grapplingu je prát se, prát se a prát se. Vždy se před Vámi vynoří nové výzvy, které před Vás postaví momenty selhání. Ale i ty jsou důležité a je to také cesta k Vašemu budoucímu úspěchu a postupnému zvyšování dovedností. Různé sporty vyžadují různé svalové skupiny, ale grappling po bude vyžadovat téměř všechny Vaše svaly, které musí být během každého tréninku aktivní. Být dobrý v grapplingu trvá nějaký čas. Je to jako v kterémkoliv jiném sportu. Cesta, kterou se grapplingem vydáte možná není nejrychlejší, ale určitě Vás zcela jistě dovede nejen k výsledkům v podobě skvělé fyzické kondice a síly, ale i mentálnímu rozvoji a změně životního stylu.

Jakkoliv to může znít neuvěřitelně, grappling je zábava. Ať už pro dospělé nebo děti – je to hra, která Vám však dá skvělou výbavu do života. Skvělá je pak kombinace grapplingu s našimi lekcemi BoxFit. Tak neváhejte a přijďte si Grappler vyzkoušet!

MINIMÁLNÍ POČET ÚČASTNÍKŮ 3, MAXIMÁLNÍ POČET 8 ÚČASTNÍKŮ, NUTNÁ REZERVACE ALESPOŇ 3 HODINY PŘEDEM!

Proč Lekce Grappler v SPORTECAS Fitness Club?

  • Skvělá kombinace zápasových technik a silově vytrvalostního cvičení
  • Procvičíte spoustu svalů, o kterých ani nevíte, že je máte
  • Je to zábavné, funkční a skvělé nejen jako sport, ale i pro civilní život
  • Příjemné prostředí v nově zrekonstruovaném 150 let starém objektu
  • Snadná dosažitelnost a možnost parkování
  • Moderní, zábavné a vysoce účinné tréninkové pomůcky podle nejnovějších trendů ve cvičení

Jak vypadá typický Grappler trénink:

  • 5 minut zahřátí
  • 5 -10 minut rozcvičení
  • 20-25 minut technická část
  • 20-25 minut fyzická příprava
  • 5 minut zklidnění a závěrečné protažení